30 درصد تحفیف برای محصولات شیت لایه باز و مقررات ملی ساختمان 

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

  کد تخفیف: ZMB5P

راهکارهای رفع فشار کم آب شیرآلات

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این مطلب

شیرآلات شودر

کاهش فشار آب شیرآلات می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از گرفتگی ساده فیلترها تا مشکلات جدی‌تر در سیستم لوله کشی را شامل می‌شود. اگر شما هم با این چالش مواجه شده‌اید، نگران نباشید. در این مقاله، به بررسی جامع دلایل و ارائه راهکارهای رفع فشار کم آب شیرآلات می‌پردازیم.

فشار کم آب شیرآلات در اثر رسوب گرفتگی پرلاتور

فشار کم در شیرآلات، یکی از مشکلات رایج است که عمدتاً ناشی از تجمع رسوبات و املاح آب در پشت توری پرلاتور است. پرلاتور که به عنوان سرشیر کاهنده نیز شناخته می‌شود، به دلیل طراحی توری‌مانند و تماس مداوم با آب، در معرض رسوب گرفتگی قرار دارد.

برای برطرف کردن این مشکل و تمیز کردن پرلاتور ابتدا، آن را با دست و در صورت نیاز با استفاده از آچار باز کنید. اگر امکان باز کردن پرلاتور وجود نداشته باشد و در محل خروج آب رسوبات به شدت سخت شده باشند، باید از محلول سرکه سفید و آب استفاده نمایید. شما باید این محلول را در کیسه‌ای بریزید و به دور سرشیر به مدت چند ساعت ببندید. پس از آن، با استفاده از یک مسواک یا حوله، رسوبات اطراف پرلاتور را پاک کنید تا فرآیند باز کردن آن آسان‌تر شود.

پس از خارج کردن پرلاتور، از یک مسواک برای پاک کردن رسوب آب جمع شده در پشت پرلاتور که در حالت عادی قابل مشاهده نیست، استفاده کنید. حال باید به مدت چند لحظه پرلاتور را در مسیر آب با فشار بالا نگه دارید. اگر همچنان جرم آب بر روی پرلاتور باقی مانده است، پیشنهاد می‌شود آن را به مدت یک تا دو ساعت در محلول آب و سرکه سفید بخیسانید و با مسواک جرم‌ها را تمیز کنید. در نهایت، پرلاتور را آبکشی کرده و در محل خود نصب کنید.

فشار کم آب شیرآلات در اثر رسوب گرفتگی توری کارتریج

یکی دیگر از علل فشار کم در شیرآلات بهداشتی، رسوب گرفتگی توری کارتریج است. توری کارتریج که در بخش داخلی شیرآلات واقع شده و به طور مداوم با آب در تماس است، وظیفه قطع و وصل و تنظیم دما و فشار آب را به عهده دارد. در صورتی که توری کارتریج دچار رسوب گرفتگی شود، فشار آب در شیر به شدت کاهش می‌یابد.

برای رفع این مشکل، ابتدا جریان آب را قطع کنید و سپس پولکی‌های نشان‌دهنده آب سرد و گرم را از جای خود خارج کنید تا پیچ مغزی دسته نمایان شود. با استفاده از آچار آلن، پیچ دسته را باز کرده و دسته اهرمی را جدا کنید. سپس کاور را برداشته و مهره کارتریج را با آچار فرانسه باز کنید. در نهایت، کارتریج را از جای خود خارج کرده و توری کف آن را به آرامی تمیز کنید.

اگر رسوب توری کارتریج به قدری سفت شده که تمیز کردن آن دشوار است، می‌توانید آن را برای مدتی در محلول آب و سرکه سفید بخیسانید تا رسوبات نرم شوند. همچنین، محل قرارگیری کارتریج را با دستمال آغشته به محلول سرکه سفید و آب تمیز کنید. پس از تمیز شدن، کارتریج را در جای خود قرار دهید، مهره کارتریج را ببندید و کاور و دسته را دوباره نصب کنید.

شیرآلات شودر

فشار کم آب شیرآلات در اثر رسوب گرفتگی توری شیر پیسوار

شیر پیسوار که یکی دیگر از اجزای شیرآلات است، مسئول قطع و وصل جریان آب از زیر سینک روشویی و ظرفشویی است. به دلیل قدیمی بودن یا در دسترس نبودن فلکه اصلی آب، ممکن است شیر پیسوار با مشکلاتی مواجه شود. این شیر در ساختار داخلی خود دارای یک توری است که به عنوان فیلتر عمل کرده و با گذشت زمان ممکن است دچار رسوب گرفتگی شود.

برای برطرف نمودن این موضوع، جریان آب باید از فلکه قطع شود تا آب داخل لوله‌ها خالی گردد. سپس شیر پیسوار را باز کرده و توری آن را با فشار آب تمیز کنید. در صورت نیاز، می‌توانید آن را در محلول آب و سرکه سفید بخیسانید تا رسوبات آن به راحتی جدا شوند. پس از تمیز کردن، شیر پیسوار را در جای خود ببندید و آب‌بندی آن را بررسی کنید. فشار شکن یا پرلاتور در سر شلنگ توالت نیز ممکن است دچار گرفتگی شود.

اگرچه این قطعه از نظر ظاهری با پرلاتور شیر روشویی متفاوت است، اما هر دو ساختاری مشابه دارند و دارای توری هستند که جریان آب را به قطرات کوچکتر تبدیل می‌کند. برای افزایش فشار آب شلنگ توالت، پرلاتور را با چرخاندن بوش پرلاتور در خلاف جهت عقربه‌های ساعت باز کنید. در صورت نیاز، پرلاتور را در محلول آب و سرکه سفید بخیسانید و سپس با مسواک رسوبات را از تمام بخش‌های آن پاک کنید. پس از تمیز کردن، پرلاتور را دوباره در جای خود ببندید.

شیرآلات شودر

فشار کم آب شیرآلات در اثر رسوب گرفتگی سر دوش

سردوش، یکی از مهم‌ترین اجزای فشار آب در شیر حمام است. تجمع رسوب و املاح آب در پشت سر دوش یا در بخش بیرونی آن می‌تواند باعث افت فشار آب شود. در مدل‌های جدید، مجراهای خروج آب معمولاً از جنس پلاستیک منعطف ساخته می‌شوند که تمیز کردن آن‌ها به سادگی امکان‌پذیر است.

با یک مسواک یا دست می‌توانید رسوبات را از روی این مجراها پاک کنید. اگر با این روش مشکل حل نشد، در صورت جدا شدن سر دوش، آن را به محلول آب و سرکه سفید بیفزایید. اگر سر دوش قابل جدا شدن نیست، مقداری آب و سرکه سفید را درون یک کیسه پلاستیکی ریخته و کیسه را به دور سر دوش محکم کنید. بعد از ۲۴ ساعت، با استفاده از مسواک یا فرچه، رسوبات سر دوش را تمیز کنید. در نهایت، سر دوش را آبکشی کرده و در صورت جدا بودن، آن را در محل خود نصب کنید.

شیرآلات شودر

سخن پایانی

در این مقاله، شما را با راهکارهای رفع فشار کم آب شیرآلات آشنا کردیم. حال می‌توانید با امتحان کردن هر یک از این راهکارها، مشکل فشار کم آب شیرآلات خود را برطرف نمایید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است و آرک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی ترین
جدید ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.