30 درصد تحفیف برای محصولات شیت لایه باز و مقررات ملی ساختمان 

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

  کد تخفیف: ZMB5P

استادیوم نوکمپ، نگاهی به معماری داخلی و فضای بیرونی و بخش‌های خاص آن

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

معماری داخلی و فضای بیرونی استادیوم نوکمپ

نمای بیرونی استادیوم نوکمپ

نمای بیرونی: نمای استادیوم نوکمپ از بتن سفید ساخته شده و به سه بخش تقسیم شده است. بخش مرکزی بلندترین بخش است و دارای یک تابلو الکترونیکی بزرگ است. دو بخش جانبی کوتاه‌تر هستند و نام و نشان استادیوم را نشان می‌دهند.

درب‌ها: در مجموع 15 درب در نمای بیرونی نیوکمپ وجود دارد. درب اصلی در مرکز نما قرار دارد و توسط دو برج بزرگ احاطه شده است. درب‌های دیگر در چهار طرف استادیوم قرار دارند و دسترسی به سکوها را فراهم می‌کنند.

برج‌ها: دو برج در نمای بیرونی استادیوم نوکمپ وجود دارد. برج‌ها در دو طرف درب اصلی قرار دارند و با مناره‌هایی به پایان می‌رسند. برج‌ها برای حمایت از سقف استادیوم و همچنین ارائه یک نقطه دید برای تماشاگران استفاده می‌شوند.

ویژگی‌های دیگر: نمای بیرونی استادیوم نوکمپ همچنین دارای تعدادی ویژگی دیگر است، از جمله یک میدان بزرگ، یک فواره و یک مجسمه یوهان کرایف. این میدان برای رویدادها و گردهمایی‌ها استفاده می‌شود، فواره یک نقطه کانونی برای استادیوم است و مجسمه یوهان کرایف به یکی از مشهورترین بازیکنان باشگاه ادای احترام می‌کند.

معماری داخلی و فضای بیرونی استادیوم نوکمپ

فضای داخلی استادیوم نوکمپ

نقشه زمین: نقشه زمین استادیوم نوکمپ به شکل نعل اسب است، در این استادیوم جایگاه‌ها به سه بخش تقسیم می‌شوند: ردیف پایین، ردیف میانی و ردیف بالا. ردیف پایین بزرگترین بخش است و گران‌ترین صندلی‌ها در آن قرار دارند. ردیف میانی کمی کوچکتر است و ردیف بالا کوچکترین بخش است.

معماری داخلی و فضای بیرونی استادیوم نوکمپ

طرح رنگ: طرح رنگ استادیوم نوکمپ در درجه اول سفید و رنگ های آبی و قرمز را نیز دارد. نمای بیرونی بتن سفید با صندلی‌های آبی و قرمز در تضاد است و جو پر جنب و جوش و پویایی ایجاد می‌کند. طرح رنگ همچنین در علائم راهنمایی و برندسازی استادیوم منعکس شده است.

معماری و سبک طراحی: استادیوم نوکمپ یک نمونه کلاسیک از معماری مدرن است. این استادیوم در دهه 1950 طراحی شده است، زمانی که معماران مدرن با اشکال و مصالح جدید در حال آزمایش بودند. طراحی نعل اسبی شکل استادیوم از کولوسئوم در رم الهام گرفته شده است و استفاده از بتن و فولاد نشان دهنده تأکید مدرن بر عملکرد نسبت به فرم است. سقف کنسولی، تماشاگران را در سایه قرار می‌دهد و در عین حال فضای وسیع‌تری را به وجود می‌آورد.

معماری داخلی و فضای بیرونی استادیوم نوکمپ

معماری داخلی و فضای بیرونی استادیوم نوکمپ

بخش‌های خاص دیگر: چند بخش خاص در داخل استادیوم نوکمپ وجود دارند که شامل موارد زیر هستند:

  • بخش ریاست جمهوری: بخش ریاست جمهوری در مرکز استادیوم قرار دارد و برای رئیس باشگاه، هیئت مدیره و مهمانان رزرو شده است.
  • سالن‌های VIP: سالن‌های VIP در چهار طرف استادیوم قرار دارند و امکانات ممتازی مانند صندلی‌های خصوصی، پذیرایی و …  را ارائه می‌دهند.
  • اتاق مطبوعات: اتاق مطبوعات در زیرزمین استادیوم قرار دارد و توسط روزنامه‌نگاران برای پوشش مسابقات و رویدادها استفاده می‌شود.
  • موزه: موزه در زیرزمین استادیوم قرار دارد و تاریخچه باشگاه بارسلونا را روایت می‌کند.

معماری داخلی و فضای بیرونی استادیوم نوکمپ

معماری داخلی و فضای بیرونی استادیوم نوکمپ

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
جدید ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
آبلاردو فرناندز

اخه مرد مومن بارسا هم شد تیم اومدی درمورد استادیومش مقاله نوشتی؟ برو تیم اورجینال پیدا کن مثل پادشاه اروپا رئال مادرید

تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.