معرفی پروژه
معماران: HAhi Studio
مساحت: 196 مترمربع
مکان پروژه: بوسان، کره جنوبی
سال ساخت: 2024
موضوع “احساس شخصی” در سالن زیبایی Chaoreum بیانگر رویکردی نوین به آرایشگاههاست که فراتر از مدلهای سنتی، خدماتی فردمحور ارائه میدهد و با تقویت رضایت درونی، اعتمادبهنفس مشتریان را برمیانگیزد. سالن زیبایی Chaoreum با هدف فاصله گرفتن از طراحیهای معمول آرایشگاهی، ویژگیهای منحصربهفرد موقعیت مکانی خود را — جایی که فروشگاههای ابزارآلات و مناطق تجاری مدرن در کنار هم قرار دارند — در طراحی داخلی گنجانده است. برای بازتاب این شکل و حرکت نو، فضا با استفاده از فرمهای خاص، مصالح خام و محیط محلی طراحی شده که هویت برند و فضای آن را منعکس میکند.
فضای کلی با استفاده از متریالهای متنوعی مانند فلز، کفپوشها و دیوارهای سبک وینتیج و کاشیهای مدرن طراحی شده است. با این حال، ترکیب رنگهای خاکستری و عاجی، تعادلی ایجاد میکند که نه بیش از حد سرد است و نه بیش از حد گرم. طراحی مبلمان و تجهیزات، بر خطوط عمودی و افقی باریک تأکید دارد و استفاده از متریالهای اصلی — مانند فلز، شیشه سیاه و آینه — فضایی ایجاد میکند که نه سرد به نظر میرسد و نه سنگین، و در عوض باعث میشود فضا بازتر و کارآمدتر احساس شود.
منطقه خدمات با ترکیب دو کانال سیستمی و پانلهای خطی به یک ستون بزرگ طراحی شده است که هم با حالوهوای مدرن محله ای که این سالن زیبایی در آن قرار دارد هماهنگ است و هم حداکثر باز بودن فضا را فراهم میکند. ساختار شبکهای عمودی، جزئیات بصری را به طراحی میافزاید. سقف، با بتن نمایان و ریلهای نوری با الگوی شبکهای، به طراحی کلی کمک میکند و با خطوط عمودی و افقی مبلمان و فضا همراستا است.
برای ایجاد تجربهای متفاوت متناسب با فضاهای گوناگون، سالن زیبایی Chaoreum به دو بخش اصلی تقسیم شده است: منطقه خدمات و منطقه انتظار. منطقه خدمات که در نزدیکی پنجره قرار دارد، با استفاده از پنجرههای بزرگ باز شده و قابهای حجیم قبلی که دید را مسدود میکردند، جایگزین شده است. با وارد کردن عناصر طبیعی، این فضا ترکیبی از مصالح خام و ویژگیهای طبیعت را ارائه میدهد و تجربه حسی غنیتری را خلق میکند.
مناطق مرکزی خدمات و انتظار، اولین فضاهایی هستند که مشتریان با ورود به سالن با آنها مواجه میشوند. طراحی این بخشها شامل کفپوشهای کاشی وینتیج به عنوان پایه است و مبلمان — مانند کانالهای فلزی و پانلهای خطی — با متریالهای متنوعی مانند شیشه سیاه، به شکلی سبک طراحی شدهاند. این سبک طراحی، بازتابی از حالوهوای برند است در منطقهای که به عنوان پاتوق نسل زد شناخته میشود.