از تاریخ 1403/2/1 تمامی محصولات سایت افزایش قیمت خواهند داشت
توصیه می شود خرید خود را تا قبل از این تاریخ انجام دهید

طراحی کارخانه توسن تجهیز ، دفتر معماری منظر بوم نقش

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

کارخانه توسن تجهیز

اطلاعات کلی پروژه

معماران: دفتر منظر بوم نقش | شهاب میرزائیان مهابادی، احسان نادری

مکان: پارک فناوری پردیس، تهران، ایران

مساحت: ۷۵۰ مترمربع

سال: ۱۳۹۵-۱۳۹۳

تیم طراحی: محمد ابراهیم تاجیک، امید محمدی، کسری شفیع زاده، حسین زین آغاجی

 

کارخانه توسن تجهیز

 

مطالعات اولیه 

 شرکت تولیدکننده دستگاه‌های ضدعفونی کننده تجهیزات بیمارستانی است که پس از بیش از یک دهه فعالیت تصمیم به احداث و انتقال کارگاه تولیدی و ساختمان اداری به پارک فن‌آوری پردیس می‌نماید.

قطعه زمینی ۵۰۰ متری که یک فنداسیون موجود داشت به این شرکت تحویل داده شد. اولین چالش پیش روی طراحان، محدودیت پایین‌ترین تراز موجود بود که با توجه به محدوده ارتفاعی و ضوابط ویژه پارک فن‌آوری میبایست دو تراز زیرین و سه تراز روی زمین ، به گونه ای طراحی میشد که پاسخگوی نیازهای کارفرما باشد.

کارخانه توسن تجهیز

کارخانه توسن تجهیز

آنچه در سایت توسن تجهیز خود را معرفی کرده اند:

همچون توسنی  سریع و پر توان فعالیت خود را در سال 1377 آغاز نموده و با تکیه بر تحقیقات به عمل آمده در زمینه رعایت بهداشت و کنترل عفونت در مراکز درمانی توانست چندین دستگاه شوینده و ضدعفونی کننده را برای اولین بار در ایران متناسب با شرایط کشور در خدمت مشتریان قرار دهد.

این شرکت پس از ساخت دستگاه لگن شوی  ، آندوسکوپ شوی اتوماتیک  و ست شوی ابزار جراحی موفق به  تولید  ظروف کاغذی یکبار مصرف ضدآب  جهت دفع مایعات انسانی گردید که نیاز مراکز درمانی به لوازم یکبار مصرف را تامین نماید. این ظروف ( لگن، لوله ادرار و ظروف رسیور) پس از مصرف می بایست توسط دستگاه امحاگر مخصوص آن شرکت طراحی و ساخته شده است دفع اصولی گردد.

شرکت توسن تجهیز  در رایزنی با شرکت هایی که زمینه کاری مشترک با فعالیت این شرکت دارند موفق به به یافتن روش جدید بی خطرسازی زباله عفونی بیمارستان گردید  و پس از مذاکرات فراوان با یکی از این کمپانی ها که در کشور آلمان مشغول فعالیت می باشد همکاری مشترک را آغاز، و پس از ارائه مدارک لازم به مراجع ذیصلاح، مجوز ساخت این دستگاه را نیز اخذ نمود.

این شرکت با سابقه فعالیت بیش از یک دهه موفق به تولید 10 نوع محصول با مدلهای مختلف در زمینه کنترل عفونت شده است و امروزه بیش از 1000 بخش درمانی در سراسر ایران از دستگاه های این شرکت استفاده می نمایند.

کارخانه توسن تجهیز

 

برنامه: 


با توجه به برنامه فیزیکی ، طبقه منفی ۲ به انبار ، سالن غذاخوری ، نمازخانه، اتاق نگهبان، تاسیسات و رختکن پرسنل تولیدی اختصاص داده شد. طبقه منفی ۱ به پارکینگ، طبقه همکف به تولید و طبقات اول و دوم به شوروم، اتاق‌های اداری-مهندسی و ریاست تخصیص داده شد .

کارخانه توسن تجهیز

 

شفافیت: 


با توجه به تولیدات خاص و های – تک شرکت ، نمایش فرآیند تولید دستگاه می‌توانست یک ارزش بصری خاص برای ساختمان ایجاد کند. علاوه بر این،  شوروم نیز می‌توانست کاملا در دید ناظران عبوری از بیرون باشد و ساختمان به نوعی معرف کلیه فعالیت‌های شرکت باشد. از طرفی، هم‌نشینی متراکم قطعات کنار هم در پارک فن‌آوری پردیس، مطلوب طراحان نبود و یک ساختمان شفاف، فضای بیشتری را به لحاظ بصری میان همجواری‌ها به وجود می آورد.

 

ارتفاع محدود – چیدمان عملکردهای داخلی: 


کارفرما زمان محدودی برای ساخت داشت و با توجه به زمان‌بر بودن و هزینه تخریب، فنداسیون موجود می‌بایست حفظ می‌شد. با توجه به محدودیت ارتفاعی بر اساس ضوابط پارک ( ۱۰ و نیم متر) و محدودیت اجباری از زیرزمین به علت فنداسیون موجود ، فضاهای مختلف بر اساس نیاز ارتفاعی، میزان اهمیت و سطح استفاده بر روی هم قرار گرفته‌اند.

کارخانه توسن تجهیز

 

گشایش‌های فضایی – سطوح مجاز ساخت: 


برای تامین سطوح مجاز ساخت، گشایش‌های متعدد در طبقات به گونه‌ای لحاظ شد که از فضاهای مختلف در ترازهای مختلف، دیدهای متنوعی به سایر فضاها وجود داشته باشد. مدیریت در بالاترین تراز، به کلیه فضاهای مختلف دید دارد. همین‌طور برای تامین ارتفاع بلند مورد نیاز کارگاه تولیدی، یک گشایش، بالای سر کارگاه لحاظ شده است. از سوی دیگر این گشایش‌های عمودی در ترکیب با فضای شوروم در تراز میانی یک حرکت خالی را درتوده بسته حجم شکل داده است. جدای از این، جانمایی گشایش‌ها در موقعیت متفاوت پلان، سبب ایجاد دیدهای متنوع داخلی شده است.

کارخانه توسن تجهیز

 

مقطع به مثابه نما


با توجه به موارد فوق کارخانه توسن تجهیز در ارتباط حداکثری با محیط اطراف در نظر گرفته شد به گونه‌ای که کارخانه توسن تجهیز از درون توسعه پیدا کرد و به جداره نما رسید. جداره شفاف نما هم تنها برای نمایش عنوان امتداد فضای داخلی و مقطع با فضای بیرون در نظر گرفته شد.کارخانه توسن تجهیز حرکت گشایش‌های عمودی در ارتباط با فضای باز شوروم در پشت نمای شفاف شیشه‌ای کالبد بسته ساختمان را گشوده است ویکی از مقاطع پروژه در نمای ساختمان منعکس شده است. نهایتا لوورهای عمودی جهت کنترل نور در بخش تولید لحاظ شده است. علت عدم انتخاب لوور افقی در کارخانه توسن تجهیز به علت خاک‌گیری زیاد بوده است.

کارخانه توسن تجهیز

 

نوآوری‌ها و مزایای کارخانه توسن تجهیز:

– پاسخگویی به محدودیت‌های موجود در سایت از قبیل فنداسیون موجود و تراز ارتفاعی الزامی در پارک فن‌آوری.
– چیدمان فضاها در تراز های متفاوت برای پاسخگویی به نیاز کارفرما در فضاهای مختلف به لحاظ میزان و سطح استفاده.
– عدم ایجاد یک فرم بسته با توجه به فاصله کم قطعات هم‌جوار در پارک فن‌آوری پردیس و ایجاد یک حجم شفاف.
– ایجاد یک حجم شفاف و نورگیری حداکثری و کاهش نیاز به نور مصنوعی در طول روز .
– توسعه فضایی از درون و شکل دادن به کالبد ساختمان.
– ساختمان به عنوان پرده نمایش فرآیند فعالیت‌های تولیدی ( کارگاه ) و محصول فرآیند ( شوروم).
– استفاده از رنگ روشن در نما به منظور القای فعالیت بهداشتی شرکت توسن تجهیز و تعریف ورودی با رنگ‌های سازمانی و لوگوی شرکت.
کارخانه توسن تجهیز

کارخانه توسن تجهیز

 
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات
تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.