۸ نمونه موردی به‌کارگیری انرژی باد و توربین بادی در معماری

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این محصول

توربین بادی در معماری

انرژی باد نوعی انرژی تجدیدپذیر است که از باد نشئت می‌گیرد به‌عبارت‌دیگر باد از جابه‌جایی توده‌های هوا از نواحی پر فشار جوی به نواحی مجاور با کم‌فشار جوی منتقل می‌شود. برای بهره‌گیری از انرژی باد، از ماشین‌هایی به نام توربین‌های بادی یا آسیاب‌ها استفاده می‌شود که با حرکت باد پروانه آن به چرخش درآمده و توربین یا آسیاب را فعال می‌کند. این پروانه نیز به روتور ژنراتور متصل است که سرعت چرخش را به هزاران دور در دقیقه افزایش می‌دهد و انرژی جنبشی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند.

ما انسان‌ها با گسترش آگاهی خود نسبت به محیط‌زیست،  می‌توانیم رفتارهایی را اتخاذ کنیم که به طور فزاینده‌ای به محیط‌زیست احترام گذاشته شود. به دنبال این روند، انرژی باد به‌عنوان یک جایگزین پاک و تجدیدپذیر جایگزین دیگر منابع انرژی مبتنی بر سوخت‌های فسیلی شده است و در نتیجه به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک می‌کند.

بدیهی است که یک پروژه معماری که در آن از  انرژی باد برای تامین انرژی استفاده شده است. (برای مثال یک توربین بادی کوچک) باید در منطقه ای با باد کافی قرار بگیرد و موانعی نیز نداشته باشد همچنین باید فضای لازم برای راه اندازی سیستم داشته باشد. اگر مقررات محلی اجازه دهند، توربین های بادی را می توان حتی در مناطق متراکم شهری با بهره گیری از پشت بام های باز نیز قرار داد. به طور کلی، همیشه مهم است که به دقت قدرت توربین بادی را مطالعه کنید چراکه قدرت توربین اندازه پروانه، ارتفاع آن و مقدار انرژی تولید شده برای عملکرد ساختمان را تعیین خواهد کرد. اگرچه انرژی موجود در کیلووات ساعت (کیلو وات در ساعت) تولید شده توسط توربین احتمالا تمام هزینه های انرژی را پوشش نخواهد داد، اما می تواند به کاهش شدید مصرف ماهانه معمول ما کمک کند.

در ادامه به هشت پروژه الهام بخش می پردازیم که از نیروی باد به نفع خود استفاده می کنند.

VR Posto Comando / M2.SENOS

VR Posto Comando  یک ساختمان فنی است که بهره برداری از یک مزرعه بادی واقع در زنجیره کوه سیرا د آلوائو در پرتغال را تسهیل می کند. این پروژه در یک چشم انداز منحصر به فرد قرار دارد که توسط بادهای شدید و گرمای شدید محیطی طراحی شده است.این پروژه معاصر کارکرد دوگانه ای را دارد: در حالی که فضای داخلی آن از تجهیزات فنی پارک محافظت می کند، نمای بیرونی آن با مورفولوژی محیط سازگار است و از طریق انتخاب موادی مانند چوب و گرانیت با چشم انداز ترکیب می شود.

 

Bioclimatic Dwelling in Tenerife / Ruiz Larrea y Asociados

این خانه زیستی با جهت گیری و متریال های بهینه، در چشم انداز غیرمعمول مجمع الجزایر قناری قرار دارد که توسط فوران های آتشفشانی شکل گرفته است. خانه باید در عین حال که از آن به عنوان یک منبعی برای انرژی تجدیدپذیر استفاده می شود، از خود در برابر فشار باد شدید نیز محافظت کند. بنابراین، این پروژه انعطاف پذیر و با محیط خود در ارتباط کامل است و از منابع طبیعی در اختیار خود به خوبی بهره می برد.

The Houl / Simon Winstanley Architects

The Houl یک خانه بریتانیایی معاصر است که دارای رتبه کربن صفر برای رعایت استانداردها و عناصر پایداری برای موارد زیر است: سطوح بالای عایق، تهویه بازیابی گرما در سراسر ساختمان، یک پمپ حرارتی و یک توربین بادی.

مانند دیگر پروژه های ارائه شده، The Houl از باد شدید موجود در شهر Castle Douglas برای تولید برق استفاده می کند. علاوه بر این، این پروژه از طریق آرایش فضایی و معماری مانند وجود شیب در سقف و استفاده از پنجره‌های بزرگ بهره می‌برد.

House 2.0 / FARO Architecten

برخلاف پروژه های قبلی، خانه ۲.۰ یک خانه ۲۳۰ متر مربعی است که در بافت کاملا شهری، در شهر آمستردام واقع شده است. اگرچه این خانه ارزش معماری بالایی دارد اما منحصر به فرد بودن آن در انرژی خنثی بودن و کاهش ۱۰۰ درصدی دی اکسید کربن نهان است که نشان می دهد حتی در مناطق پرجمعیت نیز می توان به طور پایدار زندگی کرد. این کاهش با تبدیل خانه به یک خانه غیرفعال انجام شده است .

برای این منظور موارد زیر در طراحی این خانه به کار گرفته شده است:

  • استفاده از عایق Rc = 10
  • استفاده از شیشه های سه جداره
  • استفاده از اتصالات 100٪ ضد آب
  • استفاده مبدل های حرارتی
  • بهره گیری از پنل های فتوولتائیک و توربین بادی

Sustainable Residence / Studio 804

این خانه که در کانزاس سیتی واقع شده است، به عنوان یک مدل مسکن مدرن و پایدار در مجاورت هسته شهری کانزاس سیتی قرار گرفته است. این پروژه چوبی که به عنوان یک خانه با درجه پلاتین LEED طبقه بندی می شود،در طول طراحی، از مصالح بومی به همراه بازیافت مصالح ،استفاده مجدد و مصالح پیش ساخته استفاده شد که امکان ساخت یک خانه پیش ساخته را فراهم می کرد. به همین ترتیب، تقاضای انرژی خانه با استفاده از ابزارهای انرژی تجدیدپذیر، با استفاده از پنل های خورشیدی فتوولتائیک و توربین بادی کاهش می یابد. دیگر عناصر دارای ارزش زیست محیطی در خانه شامل اتصالات شیر کم جریان، سیستم بازیابی آب باران، پمپ حرارتی زمین گرمایی، یک فن بازیابی انرژی، و یک سیستم HVAC بسیار کارآمد است.

Østerild Visitors and Operation Center / Cubo Arkitekter

این پروژه که در پارک ملی تی دانمارک واقع شده است , شامل یک مرکز تحقیق و فن آوری است که به مردم اجازه می دهد تا با نمایش پروژه های مختلف پایدار , در مورد حوزه انرژی باد اطلاعات کسب کنند . علاوه بر این , به عنوان یک منطقه مطالعاتی برای توربین های بادی , بازدیدکنندگان می توانند سازه های عظیم را تجسم کنند و عملکرد آن ها را درک کنند . معماری این مرکز برای مداخله حداقلی در زمین , با خطی بودن منظره اطراف آن سازگار است .

Summer House / DDAANN

خانه تابستانی(Summer House) خانه ای 176 متر مربعی در مزرعه ای در بوهمیا مرکزی در جمهوری چک واقع شده است. به عنوان یک خانه برای گذران تعطیلات، فضایی برای ملاقات سه نسل از یک خانواده می باشد که از سه فضای خصوصی برای هر نسل و یک فضای مشترک تشکیل شده است. در میانه طبیعت، این پروژه از طریق مصرف منابع زیست محیطی موجود خودکفا است؛ ساکنان منابع غذایی مانند میوه ها، سبزیجات و گیاهان را پرورش می دهند و منابع انرژی تجدیدپذیر را با فعال کردن توربین بادی واقع در باغ مورد استفاده قرار می دهند.

Luminary Inspiration Center / Archiproba

Luminaria  یک مرکز آموزشی واقع در روستای Khryug در جنوب داغستان است که هدف آن افزایش دسترسی به فن آوری برای مردم محلی است. این پروژه به عنوان مرکزی الهام بخش که از کتابخانه ها، اتاق ها، آزمایشگاه ها، سینماها و کارگاه هایی در میانه یک چشم انداز هیجان انگیز تشکیل شده است یاد می شود. علاوه بر شبکه عظیم زیرساختی اتاق ها، باغی نیز وجود دارد که شامل یک توربین بادی است که علاوه بر تولید انرژی، به عنوان یک عنصر آموزشی برای کودکان عمل می کند تا توربین های بادی و نیروگاه های خورشیدی را در آزمایشگاه مدل سازی کنند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
تبلیغات
آخرین مطالب
آخرین محصولات
تبلیغات

محل تبلیغات متنی

تماس با ما

در صورت بروز هر گونه مشکل و سوالی میتوانید از طریق چت داخلی سایت و یا با آی دی تلگرام archwebadmin@ و پیج اینستاگرام archweb_ir@ با ما در ارتباط باشید.