ساخت‌وساز پایدار و مقاوم با ترموود | مهم‌ترین نکات در این زمینه

این محتوا را با شبکه های اجتماعی رو به رو به اشتراک بگذازید

امتیاز دهی به این مطلب

ساخت‌وساز پایدار و مقاوم با شناخت استانداردهای نصب ترموود

ترموود از مهم‌ترین متریال‌ها برای ساخت انواع نماهای ساختمانی، مبلمان باغی و شهری و کلبه‌ها و ویلاها به شمار می‌رود. این متریال به دلیل داشتن زیبایی طبیعی، مقاومت بالا در برابر شرایط آب‌وهوایی، انعطاف‌پذیری و سازگاری و استفاده به‌عنوان عایق صوتی و حرارتی مناسب، انتخاب اول کارفرمایان، برای ساخت سازه‌های چوبی است. دراین‌بین ساخت‌وساز پایدار و مقاوم با ترموود یک اصل مهم می‌باشد که بدون شناخت نکات ضروری برای اجرا و نصب سازه‌های ترموودی امکان‌پذیر نیست. بر همین اساس در این مطلب از وب‌سایت پارس‌ آرای کوهستان به استانداردهای لازم برای اجرای مقاوم ترموود می‌پردازیم.

مراحل ساخت‌وساز مقاوم با ترموود از خرید این متریال شروع می‌شود

این اشتباه رایج را کنار بگذارید که فقط رعایت استانداردهای نصب ترموود در پایداری و مقاومت آن اهمیت دارد. مراحل اجرای یک سازه ترموودی از زمان خرید الوارهای این متریال شروع می‌شود. ترموود بر خلاف دیگر چوب‌ها، فرایند تولید متفاوت و خاصی را پشت سر می‌گذارد. بر همین اساس برای ساخت و ساز پایدار و مقاوم با ترموود باید به نوع و ضخامت پروفیل، تراکم ترموود و برند فروش این محصول دقت کنید. در غیر این صورت حتی با یک اجرای استاندارد و اصولی نیز، مقاومت ترموود در برابر شرایط جوی و فشارهای بیرونی کاهش می‌یابد.

مهم‌ترین استانداردهای لازم برای خرید ترموود عبارت‌اند از:

  • پالت‌های ترموود را به‌گونه‌ای قرار دهید که هر پالت بین 6 تا 10 سانتی‌متر با یکدیگر فاصله داشته باشند
  • پس از تهیه الوارهای ترموود، باید آن‌ها را در یک سطح زیر صاف و هموار قرار دهید تا پروفیل‌ها به اصطلاح پیچ‌وتاب نخورند
  • مراقب نفوذ رطوبت و گردوخاک بر روی الوارها در زمان انبارکردن آن‌ها باشید. به همین دلیل بهتر است روی آن‌ها را تا زمان استفاده با پوشش پلاستیکی بپوشانید
  • الوارهای ترموود را از برندهای معتبر وارداتی یا داخل کشور تهیه کنید که فرایندی اصولی را برای فراوری آن مدنظر قرار می‌دهند
  • نباید در زمان تخلیه بار و حمل الوارها هیچ فشار و آسیبی به آن‌ها ترمو وارد شود

تأثیر فرایند زیرسازی در ساخت و ساز اصولی با ترموود

برای ساخت‌وساز پایدار و مقاوم با ترموود، زیرسازی یک عامل اصلی و تأثیرگذار است. در تمام انواع سازه‌های ترموودی از ویلاها و مبلمان باغی گرفته تا نصب نمای خارجی ساختمان‌ها، زیرسازی به‌عنوان یک استاندارد اساسی در کیفیت و ماندگاری ترموود نقش مهمی را بر عهده دارد. در ادامه به انواع روش‌های زیرسازی در اجرای ترموود می‌پردازیم.

زیرسازی سیمانی

برای اجرای زیرسازی سیمانی باید ترموودها را به‌گونه‌ای نصب کرد که سطحی کاملاً صاف و هموار داشته باشند. در ضمن ضخامت مناسب لایه سیمانی برای زیرسازی ترموود، 4 سانتی‌متر می‌باشد. مجریان ساخت‌وساز پایدار و مقاوم با ترموود از زیرسازی سیمانی برای افزایش مقاومت نماهای ساختمانی و ساخت ویلاها استفاده می‌کنند.

نقش زیر سازی فلزی در مقاومت سازه ترموودی

شاسی‌کشی آهنی، قوطی‌کشی یا زیرسازی فلزی از روش‌های رایج زیرسازی برای اجرای پایدار و مقاوم سازه‌های ترموودی است که برای آن از قوطی‌های فلزی 40 × 40 سانتی‌متر استفاده می‌شود. برای افزایش مقاومت ساخت‌وساز با این روش، تمام قوطی‌های فلزی را با رنگ‌های ضدزنگ رقیق پوشش می‌دهند.

همچنین به‌کارگیری رنگ‌های اپوکسی یا روش سند بلاست راهکار مناسب دیگری است که در محیط‌های بارانی برای پوشش قوطی‌های فلزی به کار می‌گیرند. این نوع زیرسازی هم برای ساخت سازه‌های ترموودی و هم برای اجرای ترموود کف کاربرد فراوانی دارد.

نکات مهم در زمان اجرای پایدار و مقاوم ترموود

پس از آشنایی با نکات مهم در زمان خرید ترموود و اهمیت حفظ و نگهداری الوارهای آن برای یک اجرای استاندارد و اصولی، نوبت به شناخت نکات ضروری برای اجرای صحیح ترموود برای ساخت‌وساز می‌رسد. در ادامه به مهم‌ترین استانداردهای ساخت‌وساز پایدار و مقاوم با ترموود اشاره می‌کنیم.

رعایت کامل دستور‌العمل‌های نصب

سعی نکنید برای افزایش سرعت کار، از مراحل نصب و اجرای ترموود کم کنید. برای یک ساخت‌وساز پایدار و مقاوم با ترموود باید تمام دستورالعمل‌های نصب مانند تمیزکاری، محافظت در برابر رطوبت و اشعه ماورا بنفش و… کاملاً رعایت شوند. استفاده از پیچ‌های استیل که مانع زنگ‌زدگی و حرکت و انقباض چوب در طول زمان می‌شود، در اجرای استاندارد و مقاوم ترموود تأثیرگذار است.

رنگ‌آمیزی را فراموش نکنید

استفاده از رنگ‌های مناسب و عایق، به ماندگاری بیشتر سازه‌های ترموودی کمک می‌کند. برای رنگ‌آمیزی ترموود باید رنگی را انتخاب کنید که با استانداردهای چوب خریداری شده همخوانی داشته باشد و ضمن ایجاد زیبایی خاص برای ترموود، مقاومت آن را در برابر رطوبت، باران و تغییرات دما افزایش دهد.

توجه به استانداردهای مدیریت حرارت

باتوجه‌به این که با قرارگیری ترموود در معرض دمای بالا احتمال تغییرات در خواص مواد قطعات جانبی اجرای این متریال وجود دارد؛ ضروری است تا به موقعیت قرارگیری آن در ساختمان توجه شود. بر همین اساس باید به تهویه مناسب الوارها در زمان نصب توجه ویژه‌ای داشته باشید.

ساخت‌وساز مقاوم سازه‌های ترموودی را به پارس آرای کوهستان بسپارید

پارس آرای کوهستان مجموعه‌ای معتبر در زمینه توزیع الوارهای ترموود و اجرای انواع سازه‌های باکیفیت ترموودی است که برای محصولات خود از چوب‌های مرغوب فنلاندی استفاده می‌کند. مجموعه ما با شناخت نیازهای اساسی برای حفظ پایداری و مقاومت سازه‌ها با ترموود، بهترین راهکارها را متناسب با شرایط آب‌وهوایی منطقه به کار می‌گیرد. شما می‌توانید برای شناخت خدمات متنوع پارس آرای کوهستان و اطمینان از فرایند ساخت‌وساز پایدار و مقاوم با ترموود، با کارشناسان سایت ما در ارتباط باشید.

سؤالات متداول

برای ساخت‌وساز پایدار و مقاوم با ترموود به چه نکاتی باید توجه داشت؟

توجه به استانداردهای خرید الوارهای ترموود، زیرسازی مناسب و اجرای این متریال، در پایداری و مقاومت سازه‌های ترموودی تأثیرگذار هستند.

نقش رنگ‌ها در افزایش مقاومت سازه‌های ترموودی چیست؟

رنگ‌ها با ایجاد پوششی مناسب بر روی سطح چوب، علاوه بر افزایش زیبایی متریال، مقاومت آن را در برابر رطوبت و تابش مستقیم نور خورشید افزایش می‌دهند.

مهم‌ترین روش‌های زیرسازی برای ساخت‌وساز اصولی ترموود چه روش‌هایی هستند؟

استفاده از زیرسازی سیمانی و زیرسازی فلزی رایج‌ترین روش‌ها در این زمینه به شمار می‌آیند.

 

#رپورتاژ_آگهی

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است و آرک وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments